Artsemestr léto 2014 na UMPRUM

I letos jsem se zašla podívat na výstavu Artsemestr na UMPRUM – neboli na přehlídku klauzurních prací studentů. Probíhala 12.6. – 16.6.2014.

Výtahem až nahoru a pak pěšky po jednotlivých patrech dolů.
Tady jsou fotky prací, které se mi líbily nebo mě zaujaly nejvíc.
Seřazené od horního patra dolů tak, jak jsem jednotlivé ateliéry postupně procházela.
 

Ateliér skla

Hana FamfulíkováHana Famfulíková
 

Pavel Výtisk: Nedělní setPavel Výtisk: návrh Nedělního setu.
 

Kristýna Venturová
Kristýna Venturová

 

Ateliér ilustrace a grafiky

Zapomenuté umění lovu čarodějnic - komiks - ilustraceZapomenuté umění lovu čarodějnic - komiks - ilustrace
Komiks Zapomenuté umění lovu čarodějnic od Jindřicha Janíčka.

 

Ateliér textilní tvorby

Ten se mi líbil ze všech nejvíc. Asi proto, že většina projektů vycházela z přírodních materiálů, takže se v nich objevovaly zajímavé a příjemné struktury, a taky proto, že už jen kompozice jednotlivých prací vystavených na stolech byly hezké samy o sobě. Vyfotila jsem skoro všechny.

UMPRUM - Ateliér textilní tvorby

Co o zadání tohoto ateliéru píšou na webu UMPRUM: „Experimentální textil, tak znělo hlavní zadání v Ateliéru textilní tvorby. Studenti se věnovali tématům, jako jsou ekologie, umělá vlákna, recyklace, udržitelnost, přírodní materiály nebo umělé plastické hmoty.“
V tomto semestru prý hlavně zkoumali možnosti materiálů, v příštím by je měli použít k výrobě konkrétních předmětů.

corkgrasscorkgrass
Ecehan Özcan: Echinochloa Crus-Galli (stáž Turecko)
Tématem práce byla rostlina známá také jako korková tráva (?) nebo vodní tráva (česky nejspíš ježatka kuří noha). Tenhle materiál byl použit z důvodu trvalé udržitelnosti – není trvanlivý, ale zmizí. Z listů byla vytvořena jednoduchá plátnová vazba která potom byla sešita různými způsoby. Záměrem je použít takto vytvořené struktury na povrch zdí nebo jiné interiérové dekorace.

 

Henry Tzeng – včelí vosk – experimentHenry Tzeng – včelí vosk – experimentHenry Tzeng – včelí vosk – experiment
Henry Tzeng: Beewax (stáž Taiwan)
Práce experimentuje se včelím voskem. V popisku bylo vysvětleno, že nápad vzešel z přírody a jejího koloběhu květin, nektaru a pylu sbíraného včelami, jejich produkcí vosku a medu, opylování, růstu ovoce, vysemeňování, dalšího růstu… Vosk se snadno roztaví a opět ztuhne a tento proces lze opakovat. Autor do roztaveného vosku namáčel různé textilie.
 

Studie ledního medvědaStudie ledního medvěda
Kristína Dúhová: Studie ledního medvěda
Práce je inspirovaná srstí ledního medvěda (má prý černou kůži porostlou dutými průhlednými chlupy – ha, to jsem ani nevěděla). Součástí práce byly i plavky pokryté silikonovou medvědí srstí, vtipné. Jednotlivé chlupy byly vytvořeny ze stavebního silikonu pomocí trysky a ukotveny na pružné textilii.
 

slovanská houba - troudnatec kopytovitý – choroš
slovanská houba - troudnatec kopytovitý – chorošslovanská houba - troudnatec kopytovitý – choroš
Zuzana Ševčíková: Slovanská houba
Projekt zkoumá vlastnosti, zpracování a využití Troudnatce kopytovitého – choroše.
Jako zátěžovou zkoušku tohoto materiálu prý autorka vyzkoušela měsíc chodit v obuvnických vložkách z choroše vyrobených :-)

 

Potraviny, nevyhazovat prosím
Veronika Čejková: Potraviny, nevyhazovat prosím
Myšlenkou projektu byla recyklace potravin, které mají „prošlé“ datum spotřeby a prodejci je musí zlikvidovat, ačkoliv jsou nezávadné. Potraviny jsou zde použity k vytvoření struktur, vzorů a reliéfů, které lze použít jako dekorace na zdi.
 

Alžběta Kováčiková: woodprint
Alžběta Kováčiková: Woodprint
To jméno mi je povědomé a pak koukám, že tahle slečna mě svou prací zaujala už minule.
Z popisku letošní práce: „Zdrojem mé inspirace pro dekorování je vizuální podoba tradiční techniky modrotisku přičemž jsem technologicky vycházela z fotografického procesu rozmnožování negativů, tzv. kyanotypie. Snažila jsem se uplatnit kyanotypii na různé typy materiálů s obsahem celulózy (zelfo, dřevo atd.) a zkoumala jsem světlocitlivost chemikálií, barviv a povrchů.“
 

V Ateliéru keramiky a porcelánu byla mimo jiné vystavená různá svítidla.
národní divadlo
Ľubomír Ontkóc: Národní
Předmět, který má připomínat požár Národního divadla z roku 1883.
 

UMPRUM workshop glazury
Z workshopu na téma příprava vlastní glazury.

 
V ateliéru sochařství mě nejvíc zaujal tenhle objekt – zkrátka barvami a zajímavou strukturou vytvořenou jejich stékáním:
Sinead Purcell - Consumption
Sinead Purcell - Consumption
Sinead Purcell - ConsumptionSinead Purcell - ConsumptionSinead Purcell - Consumption
Sinead Purcell: Consumption (z Dublinu, na stáži Erasmus)
Pak jsem se v popisku dočetla, že objekt zobrazuje autorčino používání internetu během jednoho týdne: Každý sloupec znázorňuje jeden den a jeho výška představuje čas strávený online. Barvy nalité na sloupce zobrazují relativní čas strávený na jednotlivých webových stránkách. Protože displeje používají RGB barevný model (červená, zelená, modrá), zvolila tyhle tři barvy, takže barvy představují kombinace RGB barev použité na loga daných webových stránek. Objekt bere něco virtuálního a přetváří to v něco hmotného – prý zdůrazňuje, jak autorka doslova vylévá svůj čas na internetu.
:-)
 

A zajímavá byla ještě ve 4. patře výstava práce s japonským lakem Uruši.
Postupně se nanáší několik vrstev pryskyřice, které se dekorují a leští.
Lucie Krylová: Zkoušky dekoračních technik
Lucie Krylová: Zkoušky dekoračních technik

 
Kateřina Pražáková: Miska
Kateřina Pražáková: Miska

 
Hana Famfulíková: Studie borovice
Hana Famfulíková: Studie borovice
 

japonský lak Uruši

 

We came in peace for all mankind
Tentokrát jsem navíc neodešla s prázdnou, v ateliéru ilustrace a grafiky jsem si koupila komiks ilustrovaný Jindřichem Janíčkem, ke kterému připravila scénář moje oblíbená blogerka Taťána Rubášová :-)
 

praha - hrad a karlův most
Bylo krásně.

Sdílet: Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on TumblrPin on PinterestEmail this to someone
Publikováno v rubrice výstavy, štítky .

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *